Célcsoport Dizájn Tervezés Kódolás Letisztult SEO

Ha új, induló webhelyet szeretne építeni, vagy jelenlegi webhelyét hatékonyabbá tenni, íme 8 kulcsfontosságú lépés az induláshoz, mely segíthet kisvállalkozásának honlapját  hatékonyabbá tenni az online versenyben

Honlap fejlesztésének legfontosabb lépései

1. Válasszon egy jó domain nevet

Néhány tipp az optimális domain név kiválasztásához:

• Tartsuk be a helyesírás szabályait. Lehetőleg ne használjon szlengeket, kitalált vagy a köznyelvben nem használt szavakat.

• Legyen a lehető legrövidebb, így könnyebb megjegyezni és helyesen gépelni.

• Használja a megfelelő tartománykiterjesztést. Nemzetközi célcsoport esetében próbáljon szabad .com domain nevet regisztrálni, ha a magyar piacot célozzuk meg,  akkor pedig válasszunk .hu tartományt, a .gov, .edu, .org tartományok nem kifejezetten üzleti célra szánt tartományok.

• Kerülje a számokat és a kötőjeleket. Nehéz megjegyezni a helyüket.

• Amennyiben később bővítést tervez, válasszon kevésbé specifikus címet, a traktorok.hu szűkebb, míg a mezogep.hu egy szélesebb célközönséget megcélzó cím.

• Ügyeljünk arra, hogy könnyen megjegyezhető legyen.

• A regisztrátorok oldalán mindig van egy kereső, ahol le tudjuk ellenőrizni a kiválasztott domain szabad-e. Sok regisztrátor oldalán van olyan funkció, mely abban az esetben, ha a kiválasztott cím foglalt alternatívát kínálnak fel. Erre figyeljünk oda, nem ritka, hogy a kliens nem veszi észre az apró különbséget a keresett és a felkínált név között, s a hibára már csak akkor derül fény, amikor megvásárolta a domain-t!

• Ellenőrizze, hogy megfelelő-e az ár, több regisztrátornál is ellenőrizzük le a regisztráció árát.

• Kerülje az értelmetlen neveket. Válasszon olyan címet, melynek jelentése van, hogy a felhasználók azonnal tudják, miről szól az oldal. A Yahoo és a Google ma jól hangzó nevek, de nagyon sok pénzbe kerül mire egy ismeretlen szó bekerül a köztudatba.

 

2. Vásároljon biztonságos, skálázható (könnyen bővíthető) webhelytárhelyet jó műszaki támogatással

A tárhelyszolgáltató biztosítja a szervereket, melyeken a honlap fizikailag található.  A megvásárolt domainnévnek egy IP címre kell mutatnia, melyen egy szerver, azon belül az Ön oldala található.

A tárhelyszolgáltatások ára széles skálán mozog, attól függően, hogy milyen szolgáltatásokat, mekkora tárhelyet stb. szeretnénk.

A legtöbb oldal ún. osztott tárhelyen (shared hosting) fut, ez a kis- és középvállalkozások számára legtöbbször tökéletesen elég.  

Néhány irányelv a jó webhelytárhely-terv kiválasztásához:

  • Stabilitás
    Fontos, hogy a honlap kiesés nélkül elérhető legyen. Ha fizetett hirdetéseket használunk, akkor egy ilyen kiesés konkrétan pénzbe kerül nekünk.
  • Sebesség
    A honlap betöltési sebessége felhasználói és kereső-optimalizáció szempontjából is fontos.
  • Biztonság
    A szerver biztonsága a külső támadások elleni védelemet jelenti. Válasszunk olyan szolgáltatót, mely nagy hangsúlyt fektet erre.
  • Könnyű kezelhetőség – Cpanel
    Nem mindegy, hogy tárhelyünk adminisztrációját emailek és telefonbeszélgetések tucatjával napok alatt vagy néhány kattintással intézi-e el az ember. Az olyan kezelőfelületek, mint pl. a Cpanel a másodikat biztosítja.
  •  Webtárhely ára
    Ár tekintetében a normál osztott webtárhelyek átlagosan 10000-15000 Ft éves díjjal üzemelnek. Érdemes megnézni, mit tartalmaz a csomag, van-e benne domain kezelés, illetve SSL tanúsítvány, esetleg ezekért külön kell fizetnünk.
    Ne csak az ár alapján döntsünk.
  • Ügyfélszolgálat
    Az ügyfélszolgálat minősége legyen az egyik döntő szempont.
    Egy beállt oldal elérhetetlen vagy hozzá nem értő ügyfélszoglálattal nagyon sok ősz hajszálat tud generálni.

 

3. A legmefelelőbb tartalomkezelő rendszer kiválasztása

A tartalomkezelő rendszer (CMS) olyan szoftver, amelyet digitális tartalom létrehozására és kezelésére használnak. Egy jó CMS segítségével
egyszerűen, komolyabb informatikai képzettség nélkül kezelhetjük weboldalunkat.  A CMS kiválasztásakor a legfontosabb
szempontok: első sorban a honlap célja, termékeket szeretnénk foralmazni vagy prezentációs szolgálna-e, mennyire felhasználóbarát, a bővíthetőség, egyedi igények és nem mellesleg a költségvetés.

Néhány népszerű CMS rendszer:

WordPress, Drupal, Typo3, Joomla! stb.

Cégünk jellemzően WordPress-el fejleszt, ez a világ egyik legnépszerűbb CMS-e. Hatalmas, aktív támogató közösséggel, számos hasznos és sokszor ingyenes pluginnal.

Egyedi oldalainkat SilverStripe keretrendszerre építjük, ezek fejlesztése azonban időigényesebb, és mint ilyen, anyagilag is más kategóriába tartoznak

E-kereskedelmi platformok:

Ha árukat és/vagy szolgáltatásokat szeretne értékesíteni webhelyén keresztül, akkor ehhez megfelelő technológiára lesz szüksége. (amennyiben
rendelkezik forgalmazható termék(ek)el mindenképp érdemes ezt megfontolni, az e-kereskedelem mind népszerűbb.)

Néhány népszerű kisvállalkozási e-kereskedelmi platform:

  • 1. WooCommerce:
    A WooCommerce a világ egyik legnépszerűbb WordPress-en alapuló e-kereskedelmi platformja.  Számos ingyenes és prémium sablon érhető el ehhez a rugalmas kiegészítőhöz.
  • 2. Shopify:
    A Shopify egy felhő alapú e-kereskedelmi platform, amely lehetővé teszi online áruház létrehozását és testreszabását,
    valamint termékek, készletek, fizetések és szállítások kezelését. Ez nem egy WordPress-bővítmény, mint a WooCommerce, hanem egy önálló platform, amely a Shopify szerverein fut – tehát lehet saját honlapunk, amit integrálhatunk a platformba, de nem okvetlenül szükséges.
  • 3. Magento
    A Magento inkább egy prémium megoldás nagyvállalatok számára, fejlesztői csapattal és elegendő anyagi forrással.
  • 4. BigCommerce
    A Shopify legnépszerűbb alternatívája. A felhasználók millióinak bízva ez okos választás kis- és nagyvállalatok számára. A többi
    beépített funkcióval és a rendkívüli méretezhetőséggel, mint bármely más e-kereskedelmi platformon, lehetőséget ad az e-kereskedelem áruházának
    bővítésére az első naptól kezdve.
  • 5. OpenCart
    Saját üzemeltetésű, nyílt forráskódú e-kereskedelmi platform, amely népszerű az online kereskedelembe frissen belekezdők körében. A
    legtöbb webshoptól elvárható szabványos funkciót biztosítja.
  • 6. WIX
    A Wix.com felhő alapú platform, több millió felhasználóval. Egyszerűen és gyorsan felépíthetjük webshopunkat, cserébe sokkal kevesebb
    kontrollal bírunk felette. Kisvállalkozások számára ajánlott.

 

4. A honlap célja azonnal, megnyitáskor legyen egyértelmű

Fontos, hogy a honlapot megnyitó felhasználó azonnal tudja, kik vagyunk, és mit csinálunk. A főoldal kommunikálja vizuálisan szolgáltatásait, az oldal felső részén
legyenek ott a célközönséget legjobban megcélzó információk, linkek.


5.  A felhasználói felület legyen érdekes, emlékezetes

Meg kell határoznunk oldalunk célcsoportjait, feltérképezni a reménybeli felhasználók igényeit, informatikai képzettségét, az általuk használt eszközöket, azok karakterisztikáit. Mobil eszközöket vagy személyi számítógépet használnak? Gyors információt keresnek, vagy szolgáltatásaink/termékeink részletes leírása érdekli majd őket?
 

• A grafikai elemek legyenek kidolgozottak, használjunk könnyen olvasható betűtípusokat.

• A grafikai elemek legyenek optimalizálva a gyors betöltéshez (tömörítés). A lassú honlapokat a keresőmotorok, például a Google, rangsoroláskor
„büntetik”.

• Vizsgálja meg a vetélytársakat, hogyan tervezték meg és optimalizálták webhelyeiket. Ami jó, azt alkalmazzuk, ami rossz-azt elhagyjuk.

• Tudja meg, mi érdekli az Ön célközönségét, miért nyitották meg a honlapot, hogy legközelebb a kívánt információk a lehető legyorsabban
elérhetőek legyenek.

• A honllap oldalainak kialakítása során következetesen tartsa magát egy stílushoz.

• A kezelőfelület legyen intuitiv, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy gyorsan elérjék a szükséges oldalakat.

• Elérhetőségeink legyenek szem előtt.

• A főoldalon és a landing oldalakon legyen cselekvésre felszóllító elem. Például: „vásárlás most” vagy „Felíratkozom” gombok.

Webhelytérkép (siemap.xml) okvetlen legyen az oldalon

 

6. Ha senki nem talál meg bennünket-semmi értelme a honlapnak: SEO (Keresőoptimalizáció)

A SEO olyan technikák összessége, melyek célja, hogy keresőmotorok megfelelően indexeljék és rangsorolják webhelyét. Magyrul jól pozicionáljunk a
keresési eredményekben.  Miután honlapját a keresőmotorok „feltérképezik”, versenyre kel a hasonló tartalmú weboldalakkal.

A SEO főként a következőket foglalja magában:

• Kulcsszavak kutatása, tartalmaink azokra történő optimalizálása

• Optimálizált kód

• Gyors betöltési

• Biztonságos és telepített SSL-tanúsítvány

• Mobilbarát webhely létrehozása

• Magas minőségű visszamutató linkek (kapcsolódó tartalommal rendelkező külső webhelyekre mutató hivatkozások), amelyek az Ön webhelyére
vezetnek

• Belső hivatkozások használata weboldalunkon

• A közösségi média használata oldalunkra mutató hivatkozások létrehozásához (LinkedIn, Twitter, Facebook, Pinterest stb.)

A SEO egy rendkívül fontos, s bár ijesztően hangzik, de egy soha véget nem érő folyamat.

 

7. Rendszeres tartalomfrissítés

A tartalom mennyisége, minősége és frissessége egyaránt fontos a keresőmotorok számára, ezért fontos, hogy tervet készítsen cikkek
és/vagy blogbejegyzések közzétételére a webhelyén és az arra hivatkozó külső platformokon. Ha szeretne előkelő helyen szerepelni a keresőmotorok eredményei között, és visszatérő látogatókat enerálni akkor a lehető leggyakrabban frissítenie kell webhelyét új és releváns tartalommal.

Tartalmaink hangnemét és stílusát a célcsoport határozza meg.

 

8. Statiszkikák követése

A Google Analytics és a Google Search Console (lehetőleg a Google Címkekezelőn keresztül) és a Bing Webmaster Tools telepítésével
kulcsfontosságú adattokhoz juthatunk.

 • A webhely napi, heti és havi látogatói

• Megtekintések száma webhelye egyes oldalain

• „Visszafordulási arány” – azon felhasználók száma, akik csak egy oldal megtekintése után távoznak (a Google algoritmusai magasabb helyezést
adnak az alacsony visszafordulási arányú webhelyeknek)

• A látogatók által az eyes oldalkon töltött átlagos idő

• Oldaltérkép hibái a webhelyen

• Törött linkek az oldalon

• Kulcsszavak, amelyek az Ön webhelyére vezetik a felhasználókat

• Visszamutató linkek a webhelyére

• Weboldal letöltési ideje

• Egyéb információk, amelyek segíthetnek a keresőoptimalizálás javításában