1. Válasszon egy jó domain nevet
Néhány tipp az optimális domain név kiválasztásához:
• Tartsuk be a helyesírás szabályait. Lehetőleg ne használjon szlengeket, kitalált vagy a köznyelvben nem használt szavakat.
• Legyen a lehető legrövidebb, így könnyebb megjegyezni és helyesen gépelni.
• Használja a megfelelő tartománykiterjesztést. Nemzetközi célcsoport esetében próbáljon szabad .com domain nevet regisztrálni, ha a magyar piacot célozzuk meg, akkor pedig válasszunk .hu tartományt, a .gov, .edu, .org tartományok nem kifejezetten üzleti célra szánt tartományok.
• Kerülje a számokat és a kötőjeleket. Nehéz megjegyezni a helyüket.
• Amennyiben később bővítést tervez, válasszon kevésbé specifikus címet, a traktorok.hu szűkebb, míg a mezogep.hu egy szélesebb célközönséget megcélzó cím.
• Ügyeljünk arra, hogy könnyen megjegyezhető legyen.
• A regisztrátorok oldalán mindig van egy kereső, ahol le tudjuk ellenőrizni a kiválasztott domain szabad-e. Sok regisztrátor oldalán van olyan funkció, mely abban az esetben, ha a kiválasztott cím foglalt alternatívát kínálnak fel. Erre figyeljünk oda, nem ritka, hogy a kliens nem veszi észre az apró különbséget a keresett és a felkínált név között, s a hibára már csak akkor derül fény, amikor megvásárolta a domain-t!
• Ellenőrizze, hogy megfelelő-e az ár, több regisztrátornál is ellenőrizzük le a regisztráció árát.
• Kerülje az értelmetlen neveket. Válasszon olyan címet, melynek jelentése van, hogy a felhasználók azonnal tudják, miről szól az oldal. A Yahoo és a Google ma jól hangzó nevek, de nagyon sok pénzbe kerül mire egy ismeretlen szó bekerül a köztudatba.
2. Vásároljon biztonságos, skálázható (könnyen bővíthető) webhelytárhelyet jó műszaki támogatással
A tárhelyszolgáltató biztosítja a szervereket, melyeken a honlap fizikailag található. A megvásárolt domainnévnek egy IP címre kell mutatnia, melyen egy szerver, azon belül az Ön oldala található.
A tárhelyszolgáltatások ára széles skálán mozog, attól függően, hogy milyen szolgáltatásokat, mekkora tárhelyet stb. szeretnénk.
A legtöbb oldal ún. osztott tárhelyen (shared hosting) fut, ez a kis- és középvállalkozások számára legtöbbször tökéletesen elég.
Néhány irányelv a jó webhelytárhely-terv kiválasztásához:
- Stabilitás
Fontos, hogy a honlap kiesés nélkül elérhető legyen. Ha fizetett hirdetéseket használunk, akkor egy ilyen kiesés konkrétan pénzbe kerül nekünk.
- Sebesség
A honlap betöltési sebessége felhasználói és kereső-optimalizáció szempontjából is fontos.
- Biztonság
A szerver biztonsága a külső támadások elleni védelemet jelenti. Válasszunk olyan szolgáltatót, mely nagy hangsúlyt fektet erre.
- Könnyű kezelhetőség – Cpanel
Nem mindegy, hogy tárhelyünk adminisztrációját emailek és telefonbeszélgetések tucatjával napok alatt vagy néhány kattintással intézi-e el az ember. Az olyan kezelőfelületek, mint pl. a Cpanel a másodikat biztosítja.
- Webtárhely ára
Ár tekintetében a normál osztott webtárhelyek átlagosan 10000-15000 Ft éves díjjal üzemelnek. Érdemes megnézni, mit tartalmaz a csomag, van-e benne domain kezelés, illetve SSL tanúsítvány, esetleg ezekért külön kell fizetnünk.
Ne csak az ár alapján döntsünk.
- Ügyfélszolgálat
Az ügyfélszolgálat minősége legyen az egyik döntő szempont.
Egy beállt oldal elérhetetlen vagy hozzá nem értő ügyfélszoglálattal nagyon sok ősz hajszálat tud generálni.
3. A legmefelelőbb tartalomkezelő rendszer kiválasztása
A tartalomkezelő rendszer (CMS) olyan szoftver, amelyet digitális tartalom létrehozására és kezelésére használnak. Egy jó CMS segítségével
egyszerűen, komolyabb informatikai képzettség nélkül kezelhetjük weboldalunkat. A CMS kiválasztásakor a legfontosabb
szempontok: első sorban a honlap célja, termékeket szeretnénk foralmazni vagy prezentációs szolgálna-e, mennyire felhasználóbarát, a bővíthetőség, egyedi igények és nem mellesleg a költségvetés.
Néhány népszerű CMS rendszer:
WordPress, Drupal, Typo3, Joomla! stb.
Cégünk jellemzően WordPress-el fejleszt, ez a világ egyik legnépszerűbb CMS-e. Hatalmas, aktív támogató közösséggel, számos hasznos és sokszor ingyenes pluginnal.
Egyedi oldalainkat SilverStripe keretrendszerre építjük, ezek fejlesztése azonban időigényesebb, és mint ilyen, anyagilag is más kategóriába tartoznak
E-kereskedelmi platformok:
Ha árukat és/vagy szolgáltatásokat szeretne értékesíteni webhelyén keresztül, akkor ehhez megfelelő technológiára lesz szüksége. (amennyiben
rendelkezik forgalmazható termék(ek)el mindenképp érdemes ezt megfontolni, az e-kereskedelem mind népszerűbb.)
Néhány népszerű kisvállalkozási e-kereskedelmi platform:
- 1. WooCommerce:
A WooCommerce a világ egyik legnépszerűbb WordPress-en alapuló e-kereskedelmi platformja. Számos ingyenes és prémium sablon érhető el ehhez a rugalmas kiegészítőhöz.
- 2. Shopify:
A Shopify egy felhő alapú e-kereskedelmi platform, amely lehetővé teszi online áruház létrehozását és testreszabását,
valamint termékek, készletek, fizetések és szállítások kezelését. Ez nem egy WordPress-bővítmény, mint a WooCommerce, hanem egy önálló platform, amely a Shopify szerverein fut – tehát lehet saját honlapunk, amit integrálhatunk a platformba, de nem okvetlenül szükséges.
- 3. Magento
A Magento inkább egy prémium megoldás nagyvállalatok számára, fejlesztői csapattal és elegendő anyagi forrással.
- 4. BigCommerce
A Shopify legnépszerűbb alternatívája. A felhasználók millióinak bízva ez okos választás kis- és nagyvállalatok számára. A többi
beépített funkcióval és a rendkívüli méretezhetőséggel, mint bármely más e-kereskedelmi platformon, lehetőséget ad az e-kereskedelem áruházának
bővítésére az első naptól kezdve.
- 5. OpenCart
Saját üzemeltetésű, nyílt forráskódú e-kereskedelmi platform, amely népszerű az online kereskedelembe frissen belekezdők körében. A
legtöbb webshoptól elvárható szabványos funkciót biztosítja.
- 6. WIX
A Wix.com felhő alapú platform, több millió felhasználóval. Egyszerűen és gyorsan felépíthetjük webshopunkat, cserébe sokkal kevesebb
kontrollal bírunk felette. Kisvállalkozások számára ajánlott.
4. A honlap célja azonnal, megnyitáskor legyen egyértelmű
Fontos, hogy a honlapot megnyitó felhasználó azonnal tudja, kik vagyunk, és mit csinálunk. A főoldal kommunikálja vizuálisan szolgáltatásait, az oldal felső részén
legyenek ott a célközönséget legjobban megcélzó információk, linkek.
5. A felhasználói felület legyen érdekes, emlékezetes
Meg kell határoznunk oldalunk célcsoportjait, feltérképezni a reménybeli felhasználók igényeit, informatikai képzettségét, az általuk használt eszközöket, azok karakterisztikáit. Mobil eszközöket vagy személyi számítógépet használnak? Gyors információt keresnek, vagy szolgáltatásaink/termékeink részletes leírása érdekli majd őket?
• A grafikai elemek legyenek kidolgozottak, használjunk könnyen olvasható betűtípusokat.
• A grafikai elemek legyenek optimalizálva a gyors betöltéshez (tömörítés). A lassú honlapokat a keresőmotorok, például a Google, rangsoroláskor
„büntetik”.
• Vizsgálja meg a vetélytársakat, hogyan tervezték meg és optimalizálták webhelyeiket. Ami jó, azt alkalmazzuk, ami rossz-azt elhagyjuk.
• Tudja meg, mi érdekli az Ön célközönségét, miért nyitották meg a honlapot, hogy legközelebb a kívánt információk a lehető legyorsabban
elérhetőek legyenek.
• A honllap oldalainak kialakítása során következetesen tartsa magát egy stílushoz.
• A kezelőfelület legyen intuitiv, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy gyorsan elérjék a szükséges oldalakat.
• Elérhetőségeink legyenek szem előtt.
• A főoldalon és a landing oldalakon legyen cselekvésre felszóllító elem. Például: „vásárlás most” vagy „Felíratkozom” gombok.
Webhelytérkép (siemap.xml) okvetlen legyen az oldalon
6. Ha senki nem talál meg bennünket-semmi értelme a honlapnak: SEO (Keresőoptimalizáció)
A SEO olyan technikák összessége, melyek célja, hogy keresőmotorok megfelelően indexeljék és rangsorolják webhelyét. Magyrul jól pozicionáljunk a
keresési eredményekben. Miután honlapját a keresőmotorok „feltérképezik”, versenyre kel a hasonló tartalmú weboldalakkal.
A SEO főként a következőket foglalja magában:
• Kulcsszavak kutatása, tartalmaink azokra történő optimalizálása
• Optimálizált kód
• Gyors betöltési
• Biztonságos és telepített SSL-tanúsítvány
• Mobilbarát webhely létrehozása
• Magas minőségű visszamutató linkek (kapcsolódó tartalommal rendelkező külső webhelyekre mutató hivatkozások), amelyek az Ön webhelyére
vezetnek
• Belső hivatkozások használata weboldalunkon
• A közösségi média használata oldalunkra mutató hivatkozások létrehozásához (LinkedIn, Twitter, Facebook, Pinterest stb.)
A SEO egy rendkívül fontos, s bár ijesztően hangzik, de egy soha véget nem érő folyamat.
7. Rendszeres tartalomfrissítés
A tartalom mennyisége, minősége és frissessége egyaránt fontos a keresőmotorok számára, ezért fontos, hogy tervet készítsen cikkek
és/vagy blogbejegyzések közzétételére a webhelyén és az arra hivatkozó külső platformokon. Ha szeretne előkelő helyen szerepelni a keresőmotorok eredményei között, és visszatérő látogatókat enerálni akkor a lehető leggyakrabban frissítenie kell webhelyét új és releváns tartalommal.
Tartalmaink hangnemét és stílusát a célcsoport határozza meg.
8. Statiszkikák követése
A Google Analytics és a Google Search Console (lehetőleg a Google Címkekezelőn keresztül) és a Bing Webmaster Tools telepítésével
kulcsfontosságú adattokhoz juthatunk.
• A webhely napi, heti és havi látogatói
• Megtekintések száma webhelye egyes oldalain
• „Visszafordulási arány” – azon felhasználók száma, akik csak egy oldal megtekintése után távoznak (a Google algoritmusai magasabb helyezést
adnak az alacsony visszafordulási arányú webhelyeknek)
• A látogatók által az eyes oldalkon töltött átlagos idő
• Oldaltérkép hibái a webhelyen
• Törött linkek az oldalon
• Kulcsszavak, amelyek az Ön webhelyére vezetik a felhasználókat
• Visszamutató linkek a webhelyére
• Weboldal letöltési ideje
• Egyéb információk, amelyek segíthetnek a keresőoptimalizálás javításában